1 April - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Anja Francissen - WaarBenJij.nu 1 April - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Anja Francissen - WaarBenJij.nu

1 April

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 April 2015 | Spanje, Molinaseca

Pfffff..... Ik ben er, nou ja bijna dan, we zouden eigenlijk tot over de Cruz de Ferro lopen maar omdat de gids vertelde dat de Alberge waar we eigenlijk naar toe zouden lopen vlooien had ( en ook andere Pelgrims die ervaring deelde) zijn we gestopt in Foncebadon. Dit is 1,9 km voor de Cruz de Ferro. Het was een prachtige tocht vandaag, met de hele tocht door een stijging. We zijn van 1000 naar 1450 meter hoogte gelopen, over zeer smalle paadjes met keien, stenen, steentjes en boomstronken. Je moet echt bij elke stap nadenken waar je je voeten neerzet. Volgens mij mogen we van geluk spreken dat er nog niemand gevallen is. Toen ik hier aan begon dacht ik" 20 km per dag is een makkie" nou daar denk ik inmiddels heeeeeeeel anders over met dit soort paadjes bergen en hellingen. Aangekomen in Foncebadon gingen we meteen Naar een keltisch bar, heel erg leuk. We wilden reserveren voor de avond maar ze waren de avond gesloten helaas. We vonden een leuke Alberge maar geen Wifi, in het hele dorp Is trouwens geen wifi. 4g werkte gelukkig wel, dus ik heb wel even met Jan kunnen kletsen (ben elke keer blij als ik zijn stem hoor)! Lekker buiten gezeten met een wijntje terwijl de was achter me te drogen hing en de ezeltjes om ons heen liepen. Er zaten pelgrims uit Korea, Spanje, Duitsland en America bij ons aan de tafels. Soms maak je een kort praatje en soms wat langer, zooooo leuk is dat! Om 7 uur werden we geroepen met de bel dat het etenstijd was. Iedereen ging zitten, er was geen menu maar er werd een heerlijke vegetarisch Paella, brood, schaaltjes met wordt en kaas en eieren neergezet. Was echt lekker! Normaal gesproken kun je kiezen uit 3 voor en hoofdgerechten (maar het is bijna altijd hetzelfde en erg vet) dit was heel anders en echt lekker. Nu is het 21.15 en zit ik in mijn bed dit te schrijven, in deze zaal slapen 20 mensen en ik denk denk dat de helft nu al slaapt. Ja Pelgrims gaan echt vroeg naar bed. Om 10 uur is dan ook de regel dat iedereen in bed moet liggen en dat de lampen uitgaan. Ik ga ook zo slapen, morgen is een zware tocht met 2 bergen en dan een hele lange afdaling. Dus ik moet fit zijn morgenvroeg.

  • 02 April 2015 - 21:14

    Mama:



    Anja leuk dat je vanmiddag even belde,slaap lekker van nacht, en morgen een goede tocht
    Groetjes papa mama. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Reislustige wandelaar die vanwege de voettocht naar Santiago de Compostela hier een profiel heeft aangemaakt. Bedankt voor jullie belangstelling om mij hier te volgen xxx

Actief sinds 22 Jan. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 24382

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

01 Maart 2015 - 15 April 2015

Camino de Santiago de Compostela

Landen bezocht: