3 April - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Anja Francissen - WaarBenJij.nu 3 April - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Anja Francissen - WaarBenJij.nu

3 April

Blijf op de hoogte en volg Anja

03 April 2015 | Spanje, Tríacastela

Heerlijk geslapen! Agnes niet, ze is de hele nacht ziek geweest. En vandaag na een paar km lopen besloot ze om verder te gaan met bus, en dan te gaan slapen. De gids ging met haar mee. Sikke, Gre en ik zijn wel gaan lopen 24 km naar Cacabelos. Prachtige route, heerlijk gelopen!!! Onderweg zagen we de planten bijna groen worden en de boezem opengaan. Ook liepen we langs een heel mooi kerkhofje. Het is vandaag goede vrijdag, dat is hier wel te merken. De ene processie na de andere. Hier in Cacabelos is vanavond de processie. We zijn naar een Paas Mis geweest, was echt heel bijzonder. Ze haalde Jezus van het kruis, winkelden hem in doeken en toen werd hij door 4 vrouwen naar achter in de kerk gedragen en in een glazen kist gelegd. De processie was pas om 11 uur, dan slapen pelgrims al. Met Agnes gaat het inmiddels gelukkig stukken beter, ze gast morgen weer meelopen.

Anja

Reislustige wandelaar die vanwege de voettocht naar Santiago de Compostela hier een profiel heeft aangemaakt. Bedankt voor jullie belangstelling om mij hier te volgen xxx

Actief sinds 22 Jan. 2015